Dit artikel is onderdeel van een serie blogs over meer dan 10 maanden strijd met T-Mobile:

  1. nieuwe telefoon?
  2. incomplete levering
  3. klachtenbrief
  4. een reactie, geen oplossing
  5. T-wijfel
  6. een pakketje
  7. een half jaar verder
  8. T-Extra
  9. t-NObile
  10. Stichting Geschillen Commissie
  11. T-Mobile geeft zich over!

Het begint allemaal erg onschuldig. Je telefoon abonnement loopt bijna af, dat betekent een nieuwe telefoon, of lagere kosten.

t-mobile-1dinsdag 20 maart

T-Mobile heeft een goede service en belt mij op om te vragen wat ik met mijn abonnement wil gaan doen. Ik had al gekeken naar de Nokia N73 en de SE K800i, twee telefoons met een 3megapixel camara. Deze twee telefoon zouden gratis zijn bij een 2-jarig abonnement. Maar zegt de telefonist, bij de SE krijg je er nu een 1gb music stick bij. Helemaal geweldig. Toch ben ik niet direct overtuigd en stel voor om persoonlijk langs een T-mobile shop te gaan. De telefonist meldt dat hij er niet zeker van is of die actie met de geheugen stick daar ook geldt, waarop hij voorsteld om mij terug te bellen nadat ik bij de winkel ben geweest, dit in het geval de actie daar inderdaad niet was.

woensdag 21 maart

Ik ga bij de t-mobile shop in Enschede langs, bekijk telefoons en zie de SE k800ide aanbieding hebben met de geheugenstick. Echter het is zo druk, dat ik besluit om niet direct te kopen. Ook was ik nog niet zeker van de aankoop.

Donderdag 22 maart

Ik heb deze dag nog wat rondgekeken op websites. Waaronder ook Sony-Ericsson.nl. Op deze site kun je een voucher uitprinten waarmee je een gratis 1gb music kunt aanvragen. Mooie actie, denk ik, onthouden.

Zoals afgesproken belt T-mobile mij ’s avonds terug, ik ben inmiddels er uit om de SE k800i met geheugenstick aan te schaffen. Alles wordt geregeld en de papieren zouden worden opgestuurd. Na ontvangst van de papieren heb ik nog 7 dagen de tijd om toch niet akkoord te gaan met de aankoop.