T-Mobile geeft zich over

3
46

Vandaag na 10,5 maand conflict heeft T-Mobile zich overgegeven!
Tegen alle verwachtingen in!
T-Mobile doet een voorstel tot schikking, zodat de zaak niet voor hoeft te komen bij de geschillencommissie.
Het eerste voorstel: Stopzetting van het abonnement per direct en ik mag het toestel (k800i) houden.
Echter hiermee ga ik niet akkoord, de contractsontbinding van 18 september was geldig en aan dat punt houd ik vast.
Het blijkt dat T-Mobile opeens zeer makkelijk is, want er komt direct een tweede voorstel:
Het contract wordt met terugwerkendekracht ontbonden tot 18 september en ik mag het toestel houden.
Dit voorstel lijkt mij voldoende om de zaak niet verder voort te zetten.
Ik verlies hiermee 25euro aan proceskosten bij de geschillencommissie, tevens verlies eis ik geen vergoeding meer van maart tot september 2007. Hier staat tegenover dat ik het toestel mag houden.

Even een korte samenvatting van de case:

21-03-2007: telefonische bestelling voor: 2jaar abonnement1235753333[1]
met SE k800i + 1GB M2 Music Stick
26-03-2007: levering, echter de M2 Music Stick is niet
aanwezig. Tevens gebeld met klanten service, die verwijzen mij door naar een
Sony-Ericsson.
30-03-2007: Nogmaals gebeld, doorverbonden met afdeling
aftersales, deze melden hetzelfde, doorverwezen naar Sony-Ericsson.
02-04-2007: Brief verzonden naar T-Mobile met daarin de
klacht over het ontbreken van de M2 Music Stick.
26-04-2007: Telefonisch antwoord op de brief. T-Mobile heeft
geen geheugenkaarten in het assortiment en kan het daarom niet leveren. Een
vergoeding van 1 maand abbonements kosten à 17euro is de aanbieding de ze
geven. Dit sla ik af, omdat de waarde van de geheugenkaart meer dan 50euro is.
02-05-2007: Nogmaal telefoon van T-Mobile, ditmaals de
klachtenafdeling. Deze melden mij opnieuw dat de Music Stick niet geleverd gaat
worden. Tevens melden ze dat het sturen van nieuwe klachten geen nut zal hebben
om dat deze persoon ze dan toch behandeld.
18-09-2007: Aangetekend pakket naar T-Mobile gestuurd. De
telefoon en een brief met het opzeggen van mijn overeenkomst met T-Mobile.
25-09-2007: Het pakket komt aangetekend retour. In de
begeleidende brief stelt T-Mobile zich niet verantwoordelijk te voelen voor de
levering van de Music Stick. Tevens dat het incompleet leveren van een
bestelling voor T-Mobile geen reden is tot het ontbinden van de overeenkomst.
19-10-2007: Nogmaals een brief gestuurd naar T-Mobile met het
voorstel om de overeenkomst om te zetten naar een overeenkomst met
terugwerkende kracht zonder de producten k800i en M2 Music Stick. Waarbij een
Sim-Only abbonement overblijft. De k800i zou ik dan terug sturen.
26-10-2007: Telefonisch antwoord van T-Mobile. Ze kunnen
wederom niet op mijn voorstel in gaan. Echter ze kunnen
nu 6 maanden later toch een Music Stick leveren. Mocht ik ermee akkoord
gaan.
12-11-2007: Conflict ingedient bij de Stichting Geschillen Commissie.
07-02-2008: T-Mobile geeft zijn fouten toe! En de zaak is gewonnen!

Dit artikel is onderdeel van een serie blogs over meer dan 10 maanden strijd met T-Mobile:

  1. nieuwe telefoon?
  2. incomplete levering
  3. klachtenbrief
  4. een reactie, geen oplossing
  5. T-wijfel
  6. een pakketje
  7. een half jaar verder
  8. T-Extra
  9. t-NObile
  10. Stichting Geschillen Commissie
  11. T-Mobile geeft zich over!

3 REACTIES

  1. WOW, freakenstein! Met recht een moedige en volhardende strijd. Daar kan ik slechts een diepe buiging voor maken. Met het later in T-Mobile opgegane BEN heb ik ook eens een geschil gehad, wat maakte, dat ik het contract liet ontbinden. Dat was echter in minder dan geen tijd geregeld. Toen ik zei, dat ik het contract wilde ontbinden, werd mij verteld, dat dat niet kon, omdat ik een contract had afgesloten. Op mijn argument, dat niet alleen ik een contract had afgesloten, maar zij ook en dat zij dat niet naleefden, werd het even stil aan de andere kant. Ik heb toen alleen nog even een nog iets verer gaand alternatief, met rechters en schadeclaims agv misgelopen inkomsten aan mijn zijde hoeven te noemen. Met dat ene gesprek was het gauw geregeld. Voor jou heb ik echt meer respect. Jij voert een strijd, die je al zo lang volhoudt tegen zo’n grote speler.

    • Ja, de klant is koning gaat tegenwoordig niet meer op.
      Juist daarom heb ik deze 11-blogs gemaakt,
      juist om te laten zien dat je als consument rechten hebt,
      hoe groot zo’n speler ook is.

Comments are closed.