Compensatie Vodafone is publiciteitsstunt

5
36

69abcd0nde-vodafone_logo[1]

Het netwerk van Vodafone kampte vorige week met een heftige storing, zeker een kwart van de klanten kon niet bellen, smsen en/of internetten. Diezelfde klanten konden ook niet gebeld en gesmst worden.

Vodafone compenseert klanten nu door een weekend lang gratis smsen aan te bieden.
Is dit een werkelijke compensatie, of slechts een publiciteitsstunt?

Overigens is dit de tweede storing binnen een maand:

  • 30 september: landelijke storing mobielinternet gedurende ~12 uur
  • 18 en 19 november: landelijke storing netwerk gedurende ~36 uur

Abonnementen Vodafone – bundels

De meeste abonnement bij Vodafone zijn bundels, voor een vast bedrag per maand krijg je X = belminuten + smsjes. Zo is er 10 keer het Basis abonnement en 10 keer het Simonly Basis abonnement.

Daarnaast is er Vodafone Scherp, voor een vast bedrag per maand X = belminuten, geen smsjes. Maar hierbij kun je wel een extra smsbundel aanschaffen. Het abonnement is in 7 versies beschikbaar en er worden 4 smsbundels aangeboden.

Wie compenseert Vodafone?

vodafone_compensatieAlle consumenten worden alleen gecompenseerd voor het smsen tijdens de storing.

De compensatie negeert de geleden schade van het niet kunnen bellen, internetten en de onbereikbaarheid tijdens de storing.

Slechts 8 op de 35 contractsvormen wordt gedeeltelijk gecompenseerd.

In de tabel zijn bedrijfsbundels niet vernoemd. Vodafone stelt deze klanten mogelijk op een andere manier schadeloos, zakelijke contracten garanderen vaak meer uptime en zijn strenger.

Eerlijker alternatief?

Afgelopen maand heeft Vodafone 48 uur aan storingen gehad, waarom wordt er niet gewoon eenmalig 6,7% korting gegeven op het maandbedrag? (2 dagen van 30 dagen = 6,7%)

De compensatie voor de storing is dus duidelijk geen werkelijke compensatie, maar is bedoeld om de mogelijk geleden imagoschade van het merk ‘Vodafone’ te compenseren.

5 REACTIES

  1. Trouwens, ik heb van Vodafone nog helemaal niks gehoord.
    Alleen maar gehoord via de (social-)media.

    Vodafone roept het commentaar zelf op zich af, als ze een massa-sms naar alle klanten hadden gestuurd met ‘sorry’, had ik gezegd ‘prima, shit happends’.

    Nu bieden ze een ‘compensatie’ aan die maar een doel dient: Gratis reclame/beperking imagoschade voor Vodafone zelf…

    Het valt nu al op dat Vodafone een extra compensatie biedt voor een groep klanten met een 1000 smsbundel, dan is het duidelijk dat ze erkennen dat ze niet slim bezig zijn…

  2. Freakenstein…
    Als ik je die dag mag SMS-en,mag jij mij SMS-en..Ga ik nu de handleiding van mijn foon lezen om uit te vogelen hoe een SMS te versturen.

    Wat mij vooral opvalt aan Voda is dat mijn superkorting-abbo bij een evt verlenging ruim 2 maal zo duur is!

  3. Ik werd dus vandaag gebeld door Vodafone.
    Helaas ging dit over verlenging van mijn abonnement.

    Toch maar gevraagd over de compensatie, waarom ik nog niks heb gehoord.
    Krijg ik te horen dat zij dat ook niet weten, maar….

    Haar oma had wel bericht gekregen van Vodafone, zo ook had moeder die kreeg dubbele smsbundel in december.

    Ik heb maar opgehangen… wat moet ik met de oma’s en moeders van verkopers….

  4. ik ben nog NOOIT gebeld door Voda!verdikkie!Al sinds het Libertel-tijdperk verbras ik mijn centjes aan hun “diensten”.
    RETENTIE!ik eis genoegdoening,een nieuwe foon en euh €10,- incl per maand.(best lastig trouwens: een foon die kan bellen,SMS-en en met BlauweTanden maar zònder al die belachelijke functies als TV,muziekjes,games,camera’s,hartmassage en alarmcentrale,is niet te vinden!)

    Of zal ik gewoon opzeggen?

  5. Was het bovenstaande overzicht maar compleet… er zijn nog twee extra storingen geweest wanneer je het over een maand bekijkt, één mbt bellen en de ander mbt. dataverkeer.

    Het is bedroevend dat Vodafone zo met zijn klanten om gaat.

Comments are closed.