raar, maar waar!

Brief aan Vodafone over storingen en twitter

Omdat het mailformulier van Vodafone.nl te klein is, plaats ik hier de volledige brief.

Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik het met u willen hebben over twee zaken die mij de laatste tijd behoorlijk storen aan de service van Vodafone.
1) Storingen van afgelopen tijd
2) Storend gedrag van @Vodafone webcare

1 Storingen afgelopen tijd

Het netwerk van Vodafone lijkt de laatste tijd zeer instabiel, hierdoor heb ik inmiddels meer dan 50 uur niet volledig gebruik kunnen maken van mijn abonnementsdiensten.
* 30 september: landelijke storing mobielinternet gedurende ~12 uur
* 18 en 19 november: landelijke storing netwerk gedurende ~36 uur
* 2 december: landelijke storing mobielinternet gedurende ~4 uur

Dit is zeer vervelend, maar wat mij nu tegenstaat is dat ik niet wordt geïnformeerd over mogelijke compensatie. Het blijkt dat Vodafone wel een persbericht heeft rondgestuurd aan alle kranten, daarnaast blijkt dat klanten met ‘Zorgeloos SMS’ een bericht hebben gehad dat ze een dubbele bundel ontvangen.

Waarom word ik als klant niet geïnformeerd? Is het informeren van de pers belangrijker dan je eigen klanten?
Ik kan de vraag wel voor jullie beantwoorden: “Ja, want als je de pers informeert, kun je werken aan je imago en schadebeperking ervan. Klanten zitten toch vast aan een abonnement en blijven dus gewoon betalen.”

Zoals ik dus al zei, heb ik via de (social) media vernomen dat alle klanten, zakelijk en privé, een weekend gratis kunnen smsen. Nu heb ik een abonnement om bereikbaar te zijn en om te kunnen internetten, hoe kunnen jullie mij dan compenseren met een weekend gratis smsen.
Antwoord: Niet.

Wat ik wil voorstellen is om op mijn volgende factuur de 50 uur dat ik niet van mijn afgenomen diensten gebruik heb kunnen maken worden verrekend. Ik zal het voor jullie alvast voor rekenen:
€32,- per maand = €0,0444 per uur
50 uur = €2,22

2 Storend gedrag van @Vodafone webrelations

Storend gedrag van <a href=@Vodafone webrelations" />

Vodafone is met het webrelations team actief op internet. Opzich hartstikke mooi, maar ik vertrouw inmiddels niet of deze dienst op twitter wordt beheerd door werknemers van Vodafone.

Wat is het geval?
Het gaat om de beschikbaarheid van de HTC HERO bij Vodafone. Ik kan mijn abonnement bij Vodafone verlengen, maar zag tot mijn verbasing dat op de verlengpagina de HTC HERO ontbreekt. Vreemd want ik had van mensen begrepen dat Vodafone hun een verlenging had aangeboden met HTC HERO.

Dit heb ik gevraagd aan