Compensatie Vodafone is publiciteitsstunt

69abcd0nde-vodafone_logo[1]

Het netwerk van Vodafone kampte vorige week met een heftige storing, zeker een kwart van de klanten kon niet bellen, smsen en/of internetten. Diezelfde klanten konden ook niet gebeld en gesmst worden.

Sale Solden 2023Sale Solden 2023

Vodafone compenseert klanten nu door een weekend lang gratis smsen aan te bieden.
Is dit een werkelijke compensatie, of slechts een publiciteitsstunt?

Overigens is dit de tweede storing binnen een maand:

  • 30 september: landelijke storing mobielinternet gedurende ~12 uur
  • 18 en 19 november: landelijke storing netwerk gedurende ~36 uur

Abonnementen Vodafone – bundels

De meeste abonnement bij Vodafone zijn bundels, voor een vast bedrag per maand krijg je X = belminuten + smsjes. Zo is er 10 keer het Basis abonnement en 10 keer het Simonly Basis abonnement.

Daarnaast is er Vodafone Scherp, voor een vast bedrag per maand X = belminuten, geen smsjes. Maar hierbij kun je wel een extra smsbundel aanschaffen. Het abonnement is in 7 versies beschikbaar en er worden 4 smsbundels aangeboden.

Sale Solden 2023Sale Solden 2023

Wie compenseert Vodafone?

vodafone_compensatieAlle consumenten worden alleen gecompenseerd voor het smsen tijdens de storing.

De compensatie negeert de geleden schade van het niet kunnen bellen, internetten en de onbereikbaarheid tijdens de storing.

Slechts 8 op de 35 contractsvormen wordt gedeeltelijk gecompenseerd.

In de tabel zijn bedrijfsbundels niet vernoemd. Vodafone stelt deze klanten mogelijk op een andere manier schadeloos, zakelijke contracten garanderen vaak meer uptime en zijn strenger.

Eerlijker alternatief?

Afgelopen maand heeft Vodafone 48 uur aan storingen gehad, waarom wordt er niet gewoon eenmalig 6,7% korting gegeven op het maandbedrag? (2 dagen van 30 dagen = 6,7%)

De compensatie voor de storing is dus duidelijk geen werkelijke compensatie, maar is bedoeld om de mogelijk geleden imagoschade van het merk ‘Vodafone’ te compenseren.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
5 Comments
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
farlakes
13 jaren geleden

Freakenstein…
Als ik je die dag mag SMS-en,mag jij mij SMS-en..Ga ik nu de handleiding van mijn foon lezen om uit te vogelen hoe een SMS te versturen.

Wat mij vooral opvalt aan Voda is dat mijn superkorting-abbo bij een evt verlenging ruim 2 maal zo duur is!

farlakes
13 jaren geleden

ik ben nog NOOIT gebeld door Voda!verdikkie!Al sinds het Libertel-tijdperk verbras ik mijn centjes aan hun “diensten”.
RETENTIE!ik eis genoegdoening,een nieuwe foon en euh €10,- incl per maand.(best lastig trouwens: een foon die kan bellen,SMS-en en met BlauweTanden maar zònder al die belachelijke functies als TV,muziekjes,games,camera’s,hartmassage en alarmcentrale,is niet te vinden!)

Of zal ik gewoon opzeggen?

Bouke-Jan Vlonk
13 jaren geleden

Was het bovenstaande overzicht maar compleet… er zijn nog twee extra storingen geweest wanneer je het over een maand bekijkt, één mbt bellen en de ander mbt. dataverkeer.

Het is bedroevend dat Vodafone zo met zijn klanten om gaat.

5
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x